|
|
|
„Dobrze zaczynamy, sukces osiągamy”
|
Ogoszenie ogólne
|
2012-07-31
|
30 czerwca br. w trzech publicznych szkoach podstawowych na terenie gminy Bodzechw zakoczy si projekt pn: „Dobrze zaczynamy sukces osigamy-indywidualizacja nauczania i wychowania w klasach I-III w Gminie Bodzechw”. Beneficjentami projektu byo 109 uczniw z klas I-III uczcych si do Publicznej Szkole Podstawowej w Bodzechowie, Publicznej Szkole Podstawowej w Chmielowie oraz do Zespou Szk Publicznych w Sarnwku. W ramach projektu odbyy si dodatkowe zajcia wyrwnawcze i rozwijajce zainteresowania dzieci m.in.: zajcia z zakresu rwnoci szans kobiet i mczyzn, logopedyczne, grafo-motoryczne, wyrwnawcze z matematyki, matematyczno-przyrodnicze dla uczniw zdolnych, informatyczne, terapii pedagogicznej, rewalidacyjne, z gimnastyki korekcyjnej.
Projekt realizowa Gminny Zesp Owiatowy w Bodzechowie dziki wspfinansowaniu ze rodkw Europejskiego Funduszu Spoecznego, Programu Operacyjnego Kapita Ludzki 2007 – 2013
Celem projektu byo wdroenie projektu systemowego z zakresu indywidualizacji nauczania w celu podniesienia jakoci ksztacenia, obejmujcego wyrwnanie szans edukacyjnych uczniw, zmniejszenie dysproporcji w osigniciach edukacyjnych uczniw, oraz zwikszenie poziomu kompetencji kluczowych uczniw. Dodatkowe zajcia w ktrych uczestniczyli uczniowie z klas I-III przyczyniy si do wyrwnania zalegoci, lepszego opanowania podstawy programowej oraz doprowadziy do lepszego przygotowania uczniw do kontynuowania nauki. Zostaa zmniejszona rnica w rozwoju umiejtnoci pomidzy dziemi z terenw wiejskich i miejskich. Zajcia dla dzieci uzdolnionych day moliwo rozwijania zainteresowa.
Specjalistyczne zajcia korekcyjne dla dzieci z problemami w nauce spowodoway zmniejszenie rnic midzy nimi a klas. Zajcia
z logopedii polepszyy sytuacj ucznia w zakresie wymowy, przeamywania barier interpersonalnych i wpyny na rozwj abstrakcyjnego mylenia, ktre jest niezbdne w dalszej nauce. Realizacja projektu przyczynia si do wyrwnywania szans edukacyjnych uczniw napotykajcych na bariery ekonomiczne oraz bariery spoeczne poprzez zapewnione warunki do prawidowego rozwoju, korekty oraz rozwijania zainteresowa. Zajcia z rwnoci szans kobiet i mczyzn pokazay, e w dzisiejszym wiecie kobiety i mczyni maj tak sam warto spoeczn, rwne prawa i obowizki.
Ponadto dla szk biorcych udzia w projekcie zakupiono pomoce dydaktyczne, ktre wpyny pozytywnie na jako i atrakcyjno zaj oraz doprowadziy do lepszego przygotowania uczniw do kontynuowania nauki na drugim etapie edukacyjnym.
|
|
|