STRONA ARCHIWALNA
NOWA POD ADRESEM
www.samorzad.gov.pl/web/gmina-bodzechow
Prognozy Ostrowiec Świętokrzyski
Dzis jest 20-04-2024r.

KORONAWIRUS - COVID-19 - informacje

Nowe

Archiwalne

O gminie

Sołectwa i Sołtysi

Zapobieganie powstawania odpadów

Czystsze powietrze

Koła łowieckie

Informacje dla przedsiębiorców

Wybory ławników

Spis rolny 2020

Wybory Prezydenckie 2020

Program rodzina 500+

Skład Rady

Uchwały

Komisje

Regulamin organizacyjny

Dane teleadresowe

Godziny pracy i przyjęć interesantów

Władze Gminy

Ref. Obywatelsko Gospodarczy

Ref. Techniczno - Inwestycyjny

Ref. Finansowy

Ref. Gospodarki Komunalnej

Formularze i wnioski

PODATKI - formularze i wnioski

Harmonogram odbioru odpadów oraz punkt PSZOK - zgłoszenie nieodebranych odpadów

Deklaracja Dostępności


https://wybory.gov.pl



Program Rewitalizacji dla Gminy Bodzechów na lata 2016-2023

www.gopsbodzechow.pl

www.ugb.pl/jrp




www.bip.bodzechow. wrota-swietokrzyskie.pl

System informowania mieszkańców

Pracownia edukacyjna w szkole podstawowej – Czyste powietrze, woda, gleba oraz odnawialne źródła energi

Zadanie pn: Pracownia edukacji ekologiczno-przyrodniczej w szkole podstawowej w Gminie Bodzechów dofinansowane ze środków WFOŚiGW w Kielcach , w wysokości 20 000 zł Trwałość zadania trzy lata tj. do maja 2020 roku

Nieodpłatna Pomoc Prawna

ELEKTRONICZNA
SKRZYNKA PODAWCZA

Licznik odwiedzin
4166



Dobrze zaczynamy sukcesy osiągamy – indywidualizacja nauczania i wychowania w klasach I-III

Ogoszenie ogólne
2012-02-06

Od 1 wrzenia 2011r. Gminny Zesp Owiatowy w Bodzechowie realizuj projekt systemowy pn: „Dobrze zaczynamy sukcesy osigamy” – indywidualizacja nauczania i wychowania
w klasach I-III w trzech szkoach podstawowych z terenu Gminy Bodzechw. Zakada on przede wszystkim rozszerzenie moliwoci edukacyjnych uczniw o dodatkowe zajcia pozalekcyjne, wyrwnanie dysproporcji edukacyjnych uczniw poprzez objcie ich zrnicowan pomoc dydaktyczn bazujc na indywidualizacji metod nauczania, zwikszenie poziomu kompetencji kluczowych poprzez innowacyjno i indywidualizacj nauczania wybranych poprzez diagnoz uczniw klas I-III, a take stworzenie warunkw w szkoach objtych wsparciem wspomagajcych indywidualn prac nauczyciela z uczniem, poprzez wyposaenie bazy szkoy w niezbdne materiay dydaktyczne.

W Publicznej Szkole Podstawowej w Sarnwku prowadzone s cztery rodzaje zaj.
W zajciach komputerowych uczestniczy 17 uczniw z klas I-III. Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy, kada z grup uczestniczy w zajciach dwa razy w tygodniu. Aby uatwi dzieciom zdobywanie wiadomoci i umiejtnoci z zakresu technologii informatycznej nauczycielka posuguje si metodami pozwalajcymi na angaowanie rnych zmysw, zachcajc je do twrczego dziaania, gromadzenia informacji, poszukiwania rozwiza. Wiodc form w zajciach jest praca indywidualna. W efekcie realizowanego programu dzieci zostay zapoznane z podstawowymi elementami skadowymi i sposobem obsugi zestawu komputerowego. Korzystajc z edytora graficznego Paint uczniowie tworz grafik na dowolny i wskazany temat przy wykorzystaniu dostpnych narzdzi: palety kolorw, figur geometrycznych, gumki, wypenienia kolorem, pdzla, aerografu. Ucz si jak waciwie zaplanowa prac, wzbogacaj wyobrani, rozwijaj inicjatyw, koordynacj wzrokowo – ruchow, sprawno manualn, orientacj przestrzenn i poczucie estetyki. Przy uyciu edytora tekstu Paint podpisuj swoje prace oraz zapisuj je na dysku w odpowiednim katalogu. Prowadzca zajcia dba o uksztatowanie w uczestnikach nawyku wiadomego
i krytycznego odbierania przekazw multimedialnych, samodzielnego dochodzenia do wiedzy poprzez wykorzystanie dostpnych rde informacji. Gry i zabawy edukacyjne przyczyniaj si do szybszego opanowania przez dzieci tabliczki mnoenia oraz dodawania i odejmowania w zakresie 100. Uczniowie bardzo chtnie uczestnicz w zajciach, du popularnoci ciesz si gry edukacyjne zakupione w ramach projektu rozwijajce mylenie, doskonalce umiejtnoci i wiadomoci.

W zajciach rewalidacyjnych uczestniczy 1 ucze. Odbywaj si one 2 razy w tygodniu wg ustalonego harmonogramu. W czasie zaj, zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno- pedagogicznej, wyrwnywane s deficyty rozwojowe dziecka: rozwijana jest percepcja wzrokowo- suchowa, koordynacja wzrokowo – ruchowa, oraz sprawno graficzna. Zajcia sprawiaj dziecku wiele radoci, bardzo chtnie w nich uczestniczy, a rezultaty pracy rewalidacyjnej efektywnie przedkadaj si na jego osignicia szkolne.

W zajciach terapii pedagogicznej uczestniczy 13 uczniw majcych problemy z opanowaniem wiadomoci i umiejtnoci treci zawartych w programie nauczania. Dzieci podzielone s na 2 grupy, kada z nich realizuje zajcia 2 razy w tygodniu. Praca z uczniami skoncentrowana jest na doskonaleniu umiejtnoci czytania i pisania oraz utrwalaniu umiejtnoci ortograficznych i gramatycznych, a take usprawnianiem funkcji manualnych. Prowadzca zajcia rozwija wielorak aktywno uczniw z wykorzystaniem pomocy zakupionych w ramach projektu.
Po kilku miesicach widoczne s ju efekty, dzieci objte indywidualizacj nauczania coraz czciej osigaj sukcesy w nauce. Uczniowie bardzo chtnie uczestnicz w zajciach, a ich rodzice rwnie wyraaj aprobat i zadowolenie.

W zajciach logopedycznych uczestniczy 8 uczniw w 2 czteroosobowych grupach, po 2 razy w tygodni kada. Uczestnicz w nich dzieci majce problemy z prawidowym artykuowaniem gosek, czy wyrazw. Uczniowie usprawniaj swj aparat mowy wykorzystujc pomoce zakupione
w ramach projektu.

W Publicznej Szkole Podstawowej w Chmielowie w ramach projektu odbywaj si zajcia logopedyczne, terapii korekcyjno – kompensacyjnej oraz gimnastyki korekcyjnej dla 29 dzieci klas
I-III po jednej godzinie w tygodniu dla kadej grupy z wykorzystaniem bardzo rnorodnych pomocy zakupionych ze rodkw unijnych.

Zajcia logopedyczne prowadzone s z 10 dzieci (3 grupy) przydzielonych do danej grupy •
w zalenoci od wystpujcych deficytw w wymawianiu poszczeglnych gosek. Dzieci wicz aparat mowy pod okiem specjalisty.

Zajcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone s dla 12 dzieci (3 grupy), ktre maj trudnoci z czytaniem, pisaniem oraz niewyksztaconym logicznym myleniem. Dziki terapii prowadzonej przez psychologa, dzieci maj szans na wyeliminowanie deficytw i dorwnanie grupie rwieniczej w postrzeganiu otaczajcej ich rzeczywistoci, poniewa nabieraj pewnoci siebie a take chtniej przystpuj do rnych dziaa w ramach obowizkowych zaj edukacyjnych.
Zajcia z gimnastyki korekcyjnej prowadzone s z udziaem 7 dzieci (2 grupy), ktre maj wady postawy zwizane z krgosupem - 1 grupa, ze stopami – 2 grupa. Dzieci te chtnie uczestnicz w zajciach, co wpywa na popraw postawy i uczestniczenie w zajciach obowizkowych wychowania fizycznego.

W Publicznej Szkole Podstawowej w Bodzechowie w projekcie uczestniczy 41 uczniw, ktrzy bior udzia w czterech rodzajach zaj. 8 uczniw z zaburzeniami wymowy korzysta z pomocy logopedycznej. Uczniowie maj moliwo doskonali swoja wymow, korygowa bdy artykulacyjne i wzbogaca jzyk. 5 uczniw uczestniczy w zajciach z zakresu grafo-motoryki. Oprcz tego 10 uczniw zagroonych dyskalkuli bierze udzia w zajciach wyrwnawczych
z matematyki. Oprcz uczniw wymagajcych zniwelowania deficytw jest te 18 osb posiadajcych uzdolnienia matematyczno - przyrodnicze rozwijane na dodatkowych zajciach. W ramach projektu odbywaj si rwnie zajcia z zakresu rwnoci szans kobiet i mczyzn.

Wszystkie zajcia ciesz si duym powodzeniem wrd uczniw, poniewa prowadzone s ciekawie, z wykorzystaniem rnych pomocy stymulujcych rozwj dziecka. Rodzice rwnie s bardzo zadowoleni, e dzieci otrzymay szans wyrwnania deficytw mowy, poprawienia czytania i pisania, logicznego mylenia rozwijania zainteresowa informatycznych, matematycznych co wpywa na rozwj kompetencji kluczowych, a poprzez wiczenia w ramach zaj gimnastyki korekcyjnej nastpi wyeliminowanie wad postawy i prawidowe funkcjonowanie w rodowisku.






Projekt pn. ''Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji Ostrowiec Św. - etap III''

Szlaki turystyczne

Zabytki

Agroturystyka (baza noclegowa)

Koła Gospodyń Wiejskich

Imprezy kulturalne

Liga halowa - open

Imprezy sportowe

Baza noclegowa

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Gminne Centrum Oświaty

Szkoły

Ośrodki zdrowia

Biblioteka


ŚWIETLICA ŚRODOWISKOWA

PLAN KOMUNIKACJI DLA PROJEKTU Z ZAKRESU POPRAWY EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ W BUDYNKACH SZKOLNYCH NA TERENIE GMINY BODZECHÓW

Projekt pn. ''Zakup samochodu strażackiego i agregatu pompowego dla OSP Bodzechów w celu przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych oraz usuwania ich skutków''
Projekt pn. ''Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Magonie Gminy Bodzechów oraz rozbudowa stacji uzdatniania wody dla ujęcia wody na działce 531/2 w miejscowości Maksymilianów''
Projekt pn. ''Termomodernizacja budynków pełni±cych ważne funkcje społeczne na terenie gminy Bodzechów''
Projekt pn. ''Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy Bodzechów''

DZIENNIK USTAW

MONITOR POLSKI

DZIENNIK URZĘDOWY WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO

INFORMACJA

www.sandomierz
.wku.wp.mil.pl

ROZKŁAD JAZDY:
MPK
Bajka
TRANSKatrina
PKS Ostrowiec ¦w.

mikroporady.pl





Muzeum Archeologiczne
i Rezerwat KRZEMIONKI

Sprawdź stan powietrza w Bodzechowie

PODAJ STAN WODOMIERZA

Urz±d Gminy Bodzechów, ul. Reja 10, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

Telefon: (041) 265-38-38, (041) 265-27-45; Fax: (041) 265-54-40, (041) 265-10-38

Copyright Łukasz Chlebny